Dlaczego e-mail w kontakcie ze sklepem internetowym jest najlepszy
Zakupy przez internet to bezsprzecznie najwygodniejsza i coraz bardziej popularna forma. Spora część konsumentów deklaruje, że większość transakcji dokonuje właśnie za pośrednictwem internetu, ze względu na duży wybór, możliwość porównania cen w wielu sklepach w krótkim czasie i coraz większe bezpieczeństwo zakupów w sieci. Od zawsze handel wiązał się jednak z kontaktem bezpośrednim sprzedawca - kupujący. I faktycznie, aby w stu procentach być zadowolonym z nabytego na odległość przedmiotu, czasem warto dopytać przed zakupem o szczegóły, które być może zostały przedstawione w ofercie niejasno, bądź niewystarczająco.
W takim przypadku sklepy oferują możliwość kontaktu z konsultantem, którego zadaniem jest rozwiać wszelkie wątpliwości. Spośród dostępnych form kontaktu, zawsze najlepiej wybrać wiadomość poprzez list elektroniczny. W e-mailu można wyłuszczyć wszelkie wątpliwości, dokładnie opisać problem bądź pytanie i upewnić się, że całość wypowiedzi jest spójna i zrozumiała. Konsultant zajmujący się poszczególną sprawą ma czas przyjrzeć się jej w skupieniu i jak najlepiej opracować zadowalające nas rozwiązanie. Czasem pytanie będzie wymagało zasięgnięcia porady głębiej, lub przekierowania sprawy do innego działu - o ile w przypadku kontaktu telefonicznego mogłoby to stwarzać zamieszanie, o tyle poprzez e-mail sprawa załatwi się szybko i bezboleśnie. Dodatkowo możemy mieć pewność, że wszelkie podjęte przez nas wątki uzyskają odpowiedź i żaden nie umknie w toku rozmowy. Otrzymanie odpowiedzi "czarno na białym" wyklucza także możliwość błędnego usłyszenia istotnych kwestii, na przykład określonych liczbami parametrów, bądź cen. Dla przykładu potrzebujemy obuwie dla dziecka na koślawość kolan i przez telefon ciężko będzie dobrać odpowiednie.
Wysyłając e-mail pracownik sklepu, ewentualnie dopyta, skonsultuje problem z fizjoterapeutą i wyśle kilka propozycji z linkami do zakupu. Warto skorzystać z e-maila do sklepu internetowego także dla własnej wygody - cała historia rozmowy zapisze się nam chronologicznie i ułatwi monitorowanie przebiegu procesu zakupu. Zakupy przez internet to bezsprzecznie najwygodniejsza i coraz bardziej popularna forma. Spora część konsumentów deklaruje, że większość transakcji dokonuje właśnie za pośrednictwem internetu, ze względu na duży wybór, możliwość porównania cen w wielu sklepach w krótkim czasie i coraz większe bezpieczeństwo zakupów w sieci. Od zawsze handel wiązał się jednak z kontaktem bezpośrednim sprzedawca - kupujący. I faktycznie, aby w stu procentach być zadowolonym z nabytego na odległość przedmiotu, czasem warto dopytać przed zakupem o szczegóły, które być może zostały przedstawione w ofercie niejasno, bądź niewystarczająco. W takim przypadku sklepy oferują możliwość kontaktu z konsultantem, którego zadaniem jest rozwiać wszelkie wątpliwości. Spośród dostępnych form kontaktu, zawsze najlepiej wybrać wiadomość poprzez list elektroniczny. W e-mailu można wyłuszczyć wszelkie wątpliwości, dokładnie opisać problem bądź pytanie i upewnić się, że całość wypowiedzi jest spójna i zrozumiała. Konsultant zajmujący się poszczególną sprawą ma czas przyjrzeć się jej w skupieniu i jak najlepiej opracować zadowalające nas rozwiązanie. Czasem pytanie będzie wymagało zasięgnięcia porady głębiej, lub przekierowania sprawy do innego działu - o ile w przypadku kontaktu telefonicznego mogłoby to stwarzać zamieszanie, o tyle poprzez e-mail sprawa załatwi się szybko i bezboleśnie.

Dodatkowo możemy mieć pewność, że wszelkie podjęte przez nas wątki uzyskają odpowiedź i żaden nie umknie w toku rozmowy. Otrzymanie odpowiedzi "czarno na białym" wyklucza także możliwość błędnego usłyszenia istotnych kwestii, na przykład określonych liczbami parametrów, bądź cen. Dla przykładu potrzebujemy obuwie dla dziecka na koślawość kolan i przez telefon ciężko będzie dobrać odpowiednie. Wysyłając e-mail pracownik sklepu, ewentualnie dopyta, skonsultuje problem z fizjoterapeutą i wyśle kilka propozycji z linkami do zakupu. Warto skorzystać z e-maila do sklepu internetowego także dla własnej wygody - cała historia rozmowy zapisze się nam chronologicznie i ułatwi monitorowanie przebiegu procesu zakupu. Z kolei w przypadku wszelkiego rodzaju kwestii spornych i reklamacji, które niestety mogą się zdarzyć zawsze, nie ważne jak bardzo obie strony transakcji starałyby się ich uniknąć, list elektroniczny będzie stanowił potwierdzenie wszelkich podjętych przez nas działań. Taka forma kontaktu będzie po prostu bezpieczniejsza, a przy okazji, zagwarantuje przebieg rozmowy w spokojnym tonie i uchroni nas przed zbyt emocjonalnym podejściem w przypadku, gdy nie do końca jesteśmy zadowoleni z przebiegu transakcji.